Sju sanningar, del två

Här kommer fortsättningen. Den var klar redan igår men eftersom jag inte gillar för långa inlägg (sanning nr 8?) så valde jag att klippa mitt i.

En liten förtydling innan jag fortsätter. Jag är språkpolis, om än självutnämnd. Jag har, konstigt nog, inte ont av stavfel, syftningsfel eller borttappade ord utan mest av de saker jag skrev i tidigare inlägg. Men det innebär inte att jag kräver att ni ska ändra er eller ens tycka som jag. Det är väl som mitt illröda hår. Många tycker nog att det är hemskt men jag gillar det. Alltså har jag det kvar. Shit happens. Folk har olika åsikter, så enkelt är det.


5. Jag älskar Astrid Lindgrens figurer (förutom Karlsson på taket). Har sett de flesta filmerna många många gånger (fast tyvärr inte nu sen barnen blivit äldre). Har även de flesta av böckerna och läste dom gärna för barnen. Gillar även som jag sa ungdomsböcker. Där brukar jag skylla på att jag läser dem (se där! Ett dem) för att kunna rekommendera dem till eleverna men sanningen är att jag tycker det är kul.

6. Min mentala ålder har fastnat på runt 17 år. Det är därför jag trivs så bra på jobbet med mina ungdomar. Vissa av lärarna skakar nog på huvudet när de ser/hör mig i lektionssalen men där åberopar jag samma regel som ovan. Vi är olika. Deal with it.

7. Jag misstänker att jag har vissa manodepressiva drag. Kan gå från "fy så kasst allt är" (som tidigare inlägg visar) till "Livet leker, nu kör vi". Till rätt stor del hänger det ihop med årstiden. Problem som dyker upp på våren är mycket mindre än liknande problem som kommer på hösten. Jag är, och nu menar jag allvar, inte speciellt lätt att leva med.



Det var nu meningen att jag skulle skicka denna utmaning vidare men jag väljer att låta er som vill, hänga på.



Kommentarer
Postat av: mickis

Vilken tur att fröken Åsa inte bockar mina inlägg med stavfel :-)

Glad att jag duger trots mina fel och brister hahaha för dem har vi ju alla...



Du kanske inte är lätt att leva med... Men jag tror att det är just därför t.ex din man valt att leva med dig <3 Det är ju just det som gör dej UNIK!



Kram

2010-11-16 @ 10:59:05
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Daniel

Älskar oxå allt med Lindgren... är i sinnet som 17, always!

2010-11-16 @ 11:34:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: helga

Jag är också väldigt beroende av vår och sommar. Har egentligen aldrig gillat senhöst och vinter. Med åren har jag ändå börjat uppskatta den mörka tiden liite mer...



Jag gillar också ganska korta inlägg...



Tack för alla dina sanningar om dig själv - det var intressant!

2010-11-16 @ 12:54:56
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Vad roligt att du delade upp sanningarna om dej själv, så jag fick mer att läsa (det känns mer fast det egentligen bara är fler inlägg)!!

Mycket intressant läsning! Som jag hade på känn när jag utmanade dej!

Tack för att du hängde på!

2010-11-16 @ 18:10:33
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mammakero

Nä pannlampa hjälper inte ett smack mot stress eller övertid. Det KANSKE kan hjälpa mot mörkret...

2010-11-16 @ 23:12:27
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Runt 17 år, tragiskt? Det beror väl mest på hur du var som 17-åring? Berätta! :)



/Fredrik

2010-11-18 @ 00:48:50
Postat av: sweetmama

Astrid Lindgren. Har man växt upp på glada 70-talet så har man hört raspiga kassetband där Astrid läser Emil, Pipp och andra sagor :o)

Replikerna sitter som smäck och det är härligt. Men jag håller med dig om att Karlsson inte är bra. Han mobbar ju!!!

2010-11-21 @ 12:43:19
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0