De fula skornas sommar

2014 strax innan yngsta dottern skulle ta studenten var hon och jag i Ullared för att köpa grejer till studentfesten. 

Mitt i vårt handlande fick jag ett mess av en vän. Hon hade gjort en Messengergrupp. Jag blev lite förvånad först. Förutom henne så kände jag bara en person i gruppen  När jag läste blev jag alldeles kall. Att min vän hade cancer visste jag så klart, men nu skrev hon att det var kört. Att läkarna inte kunde göra mer. 

Förutom chocken jag fick blev jag vansinnig på folk i tråden. Folk som sa att hon inte skulle ge upp, att det säkert skulle ordna sig och andra lika korkade saker. (Hon dog inte så många dagar efter sitt meddelande) 

Resten av dagen i Ullared kändes väldigt tom. Det var inte så lätt att koncentrera sig på dotterns student när ett sådant här budskap hade kommit.

Jag köpte ett stort svart ljus som jag sedan brände för min vän. Och i skoaffären hittade jag ett par hemska skor. Fruktansvärt fula. Men jag kunde inte låta bli. Jag tror att det var någon sjuk tanke att jag kunde köpa fula skor  när att min vän inte kunde. Jag tror iallafall aldrig att jag har använt dom. Men nu är det dags. Denna sommaren ska jag använda dem så mycket som möjligt. Det ska bli de fula skornas sommar. 

  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0