Tatuering

För ungefär 20 år sen gjorde jag en tatuering på skuldran, en sol och med mina barns namn på. Den blev inte riktigt bra. Jag blev aldrig riktigt nöjd.

 

För några år sen bestämde jag mig för att "lasra" över den. Jag var och gjorde laserbehandling tre gånger innan den blev så ljus att man kunde göra en cover up. Att laserbehandla en tatuering är inte att rekommendera. Det gjorde mycket mycket ondare än att tatuera dit den. Jag önskar att jag tänkt ett varv till innan jag satte dit den.

 

Nu tänkte jag mer noga innan jag gjorde om min tatuering. Jag visste att jag ville ha en sol och en måne. När barnen var små skojade jag med dem och sa att Sofia hette Sunshine och att Moa hette Moonlight i andranamn. Detta trodde de så klart på och när de insåg att det inte var sant tog de de namnen så nu heter de det. Bland annat. 

 

Jag är riktigt nöjd faktiskt. Jag passade även på att göra ett litet hjärta på revbenen, på höger sida. Men nu får det vara nog. Nu blir det inga fler. 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0