Hemma igen

Så var den resan över och allt är tillbaka till vardagen igen. Både skönt och trist.

Resten av resan gick bra. Vi gjorde de grejer som man "bör" göra. Vi var på Universal studios och åkte lite attraktioner och kollade nya Harry Potterslottet.
 
 
 
Fejksnö får det ju bli i California.
En och annan trollstav sålde dom.
 
Harry Pottergodis.
 
Vi var på studio tour på Warner bros där dottern och jag både satt på trappan till Lorelei Gilmores hus och fikade i Vännersoffan.
 
 
 
Vi var en sväng i Las Vegas så dottern skulle få se lite av den sinnessjuka staden.
 
 
En fika 350 meter upp i luften

På nyårsafton var jag sjuk. Sov mest hela dagen men vi kom i alla fall iväg till Disney World och fick se deras magiska nyårsfyrverkeri. Jag gillar fyrverkerier och detta var det tredje bästa jag sett (nummer ett var Disney ett nyår för några (massa?) år sen och nummer två var också USA den 4:e juli ett år).
 
Törnrosaslottet.
Dollarn var ju dyr och jag hittade ändå inget kul så det blev inte så mycket köpt. Men en juldekoration i form av lysande uppblåst flamingo och nytt mobilskal blev det i alla fall.
 
Inte full med luft där.
 
 
 
Träffade en kompis i San Diego. Henne har jag inte sett på sju år, sa hon. Kul att få prata med henne igen.
 
Lite andra bilder från resan:
 
 
 
 
Året som gick. Tja, det var ett konstigt år. Det började med att pappa dog och slutade med att jag låg sjuk i Los Angeles. Nu kan det bara bli bättre.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Ja, du har ju gått från en ytterlighet till en annan på ett år. Jag står typ på samma ställe efter ett år och känner mej smått nervös över att det kanske alltid kommer att se så här trist ut i mitt liv. Jag får väl överdriva din bloggintroduktion och göra den till min. "Mammakero är en heltrist person med ett obefintligt liv..." Hahaha!!
Härligt amerikaknasigt julpynt - den uppblåsbara julflamingon! Verkligen något jag saknat (?) i hela mitt liv! Underbart med trollspön och se husen från serier man sett!

2017-01-09 @ 20:13:37
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0