Återblick

Det har varit ett hyfsat rörigt år, 2017. Året startade jag genomförkyld i USA och det avslutas hos grannarna. 


Blogglusten har inte ökat under året. Men men, det får bli som det blir med det. 


Jobbet som jag älskade blev sämre och sämre och jag lämnade anstalten efter att ha fått ett nytt erbjudande jag inte kunde (eller ville) tacka nej till. Jag ångrar mig inte även om jag saknar vissa människor på gamla jobbet. På den nya skolan lär jag mig mycket och har en del ansvar som ensam sva-lärare. Jag har trevliga och roliga kollegor och kanonelever. 


Dottern (dy) kom hem från USA. Det känns skönt att ha henne på rätt sida Atlanten. 


Dotter (dä) med familj har köpt sig ett hus. Inflyttning i början av nästa år. Dritungen växer mer och mer. Blir, hur det nu kan vara möjligt, sötare och sötare. Och dessutom roligare och roligare. Vem smälter inte när en (snart) treårig grabb tar en i handen och drar i väg med en nånstans. 


Det har väl inte varit ett av mina mest stabila år vilket somliga i min närhet fått erfara. Tack gode gud för vänner! Jag har tidvis varit en pest för många i min närhet. Men jag hörde en gång att människor väljer sina liv. Antingen leva i en karusell, där saker bara snurrar på eller i en berg- och dalbana. Jag måste ha valt det sistnämnda. 


Men nu har det sedan några dagar vänt och vi går mot ljusare tider. På mer än ett sätt, hoppas jag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0