Nu har jag avslutat mitt jobb på skolan och gått in i fängelset. Att sluta på skolan var sorgligt (när det väl sjönk in) men inte så hemskt som jag trodde att det skulle vara. Det känns gjort på nåt sätt. Och de där som jag vill ha kontakt med framöver, de kommer jag ändå ha kontakt med ju.

Har även startat på Anstalten. Kan inte säga att jag gjort så mycket nytta än. Det är så otroligt mycket nytt. Mest vad det gäller säkerhet (nycklar, larm osv) och byråkrati (vilka lappar ska skickas vart? Hur registrera vi de som kommer och vilket schema ska de in på? osv) och eftersom jag inte fått behörigheten att komma in på rätt system än är jag lite off. Även om min nya kollega verkligen gör vad han kan för att få in mig i jobbet.

Det här är dock inget som jag oroar mig över. Jag vet att det kommer bli bättre, att jag kommer känna det som att jag gör nåt vettigt. Men jag måste ändå säga att jag hoppade högt av glädje när väl nån av mina nya kom och frågade mig något som jag kunde svara på. Nåt inom svenskämnet.

Kommentarer
Postat av: Lotti K

Stort lycka till nu och ha en glad och vilsam midsommar!Kram

2015-06-18 @ 07:40:16
Postat av: mammakero

Som vid alla arbetsplatsbyten, en jäkla massa nytt att tvinga in i hjärnan... Ett stort lycka till med det nya jobbet!

2015-06-18 @ 18:02:29
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

Men fick du gå rakt i fängelse? Utan ATT passera gå?
Haha
du ska seb att det snart känns jättebra. Snart går allt som en dans :-)

Kram ❤

2015-06-24 @ 00:11:58
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Anonym

Du har verkligen varit modig och har mycket nytt nu. Spännande men säkert lite jobbigt också.

2015-06-25 @ 19:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0