Tabletter

Detta är ju sanslöst. Hur gammal är jag? Jag har ju varit sjuk (mer eller mindre) i över en månad nu och i måndags fick jag nog och åkte till VC. Det visade sig att jag behövde antibiotika så nu hoppas jag att det ordnar upp sig. Men till problemet:

I vanliga fall äter jag Kalcium. Ordinerat av läkaren. Varje morgon. Enkelt. Men nu för ett tag sen upptäckte läkaren att jag även har kraftig järnbrist och behöver äta dubbel dos järntabletter. De ska inte ätas samtidigt utan med mellanrum under dagen. Järntabletterna får inte ätas ihop med kalicumet. Okej, det fixade jag också. Men nu kom ju även antibiotikan. Den får inte ätas med kalcium eller järn. Så nu går mina dagar ut på att räkna timmar.

Kalcium - vänta minst tre timmar.
Järn - vänta minst tre timmar.
Antibiotika - vänta minst tre timmar.
Järn...
Och däremellan lite slemlösande brustabletter.
Nåja, med allt det här intaget lär jag inte behöva så mycket mat. Blir ju mätt bara av tabletterna.

Kommentarer
Postat av: Mickis

värsta sjuksköterskan nu ;-)
Dagens tips till dig är att sätta larmet på mobilen som talar om när var o hur o vilka tabletter du ska ta larm 3ggr/dag
Varför har du järnbrist?
Krya på dig!
kram ❤️

2015-02-18 @ 12:33:13
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: helga

Det där verkar onödigt komplicerat. Huvvaligen!

Inget konstigt att man kan känna oro ibland när man flyger. Synd att jag inte kunde vara med på den flygningen.

2015-02-21 @ 22:57:40
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0