Hunger games?

Vi forsätter sortera och köra. Igår körde vi iväg en massa grejer till tippen. Vi sorterade i rätt container men till slut var det ändå en grej kvar. En gammal förbrukad pilbåge. Eftersom metallåtervinningen var en bit bort gick jag upp med den i handen till rätt dumpningsställe och maken körde bilen i lugn mak bakom.
 
När jag slängt bågen och hoppat in i bilen frågade jag honom om inte likelsen var total?
Han svarade: Katniss? Naturligtvis!
 
Så jag är lite impad ändå. Ungefär tjugo år äldre. Slappa kläder och totalt otränad. Han är nog lite partisk. Men hans skeptiska uttryck tog bort lite av intrycket. 

Kommentarer
Postat av: Helga

Ni är för härliga! Så gör man vardagen till en fest :)

2015-08-18 @ 09:25:52
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0