Hos läkaren

Var hos läkaren. Mest för årliga ointressanta kontroller. Efter besöket tyckte hon att jag skulle gå till lab och ta några prover. 
 
När jag kom dit kunde man välja på två olika nummerlappar. En för de som skulle till läkaren efteråt och en för de som inte skulle träffa läkare alls. Eftersom jag inte tyckte att jag hörde ihop med varken ena eller andra var jag tvungen att knacka på och fråga vilken jag skulle ta och fick svar. När jag kom in utspelade sig följande: 
 
Sköterskan: "Ja du var ju hos läkaren! Vad har du för personnummer!"  
Jag svarade och, eftersom jag i huvudet var kvar i att jag "varit hos läkaren-konversationen", sa jag även "Kristina". 
Sköterskan tittade frågade på mig och sa "Åsa???".
"Ja, jag ja" sa jag. "Jag menade att jag hade varit hos Kristina."
 
Proverna togs och sen skulle hon ta längd och vikt. Hon bad mig ta av mig skorna innan jag vägde mig vilket jag gjorde. Efter jag vägt mig tog jag på skorna igen. Hon: 
"Du kanske inte ska ha skorna på dig när du ska mätas...".
Jag: "Öh, nä, just det" och tog av dom igen. 
 
Efter jag mätts (1,75 som vanligt) började jag sätta på mig skorna. Sköterskan säger "Just det, vi ska ta ett midjemått också", och med en sko på och en av såg jag nog väldigt villrådig ut.
"Jo, nu får du sätta på dig skorna igen" bekräftade hon. 
 
Jag tror jag behöver sommarlov!
 

Kommentarer
Postat av: mickis

Verkar ha varit ett väldigt krångligt besök hahahaha
Hoppas allt såg bra ut trots skoproblemen ;-)

Kram

2014-05-26 @ 14:59:46
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Helga

Oj, hihi! Kan inte jag också få sommarlov ;)

2014-05-27 @ 10:19:42
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

You're truly awesome! Hahahaha!!! Jag ser en inre bild av dej där du står med en sko på och en i handen och ser helt förvirrad ut!

2014-05-27 @ 10:54:46
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0