Vardagen

Så har det gått ytterligare några veckor. Jag har haft sjukt mycket att göra på jobbet. Så är det ju alltid precis före sommarlov men eftersom jag även erbjudit mig att jobba på sommarskolan blev det lite ytterligare. Sommarskolan har för övrigt varit jätterolig att jobba på. Ett gäng (nio) motiverade elever som kommit plikttroget varje dag. Och vill lära. Men ska jag vara ärlig så tycker jag att det är skönt att den närmar sig sitt slut. I morgon, onsdag, är sista dagen. Och jag vet att eleverna tycker detsamma!

Midsommar firades hos goda vänner. Äldsta dottern med sambo var med, tyvärr skulle yngsta dottern jobba och packa inför sin flytt så hon blev hemma. En härlig kväll blev det. Och som vanligt kände jag lite av midsommarnattens vemod.

Och igår var det då dags att flytta dottern. Hämta möbler på "landet" (en granne hjälpte till som tur var), köra till Borås, lämna i nya lägenheten (kompisar till dottern hjälpte till där). Åka till gamla lägenheten och hämta säng som skulle köras till annan lägenhet för byte till två andra sängar. Helt slut var jag när jag kom hem men fint verkar det bli.

Kommentarer
Postat av: mammakero

2014 verkar vara det stora flyttåret för familjen Wessand! Alla utom en dotter har flyttat iår?
Tja, varför ska jag springa och fotografera själv...??!!! Hahaha!!! Nä, riktigt så var det inte. Jag började springa och försöka få upp draken, men var inte tillräckligt bra på att springa, sa maken. Så visade det sej att han hade rätt, för upp kom draken då han sprang...!!! Win-win

2014-06-24 @ 10:19:43
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

Jösses vad ni kånkar & bär möbler... snart måste det väl vara slutflyttat tycker man ;-)

SKÖNT att det är sista dagen på sommarskolan idag :-)
Ha en toppendag!
kram

2014-06-25 @ 08:14:13
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0