Förträngning

Har förträngt det mesta den sista tiden. Har förträngt min blogg, andras bloggar (49 olästa inlägg såg jag nu när jag kollade och jag följer ändå inte så många). Har förträngt att jag ska börja jobba i morgon igen.

Julen blev i alla fall lugn. Firade som vanligt hos mamma. Det som skilde detta året var att pappa inte var med, att vi var och hälsade på honom på sjukhuset. Känns lite konstigt att veta att han inte får (kan) komma hem igen. Tufft att inse att folk blir äldre, även om jag ju vet att alternativet är ännu värre.

Firade nyår hos de jag helst ville fira nyår hos. Lugnt och kul och alldeles perfekt.

Har läst. Faktiskt. Har äntligen tagit tid att sätta mig med boken jag lånade av en kollega. Nyckeln. Tredje och avslutande (?) delen i Cirkeln-serien. En liten nätt bibel på dryga 800 sidor.

Hade dock inte ens försökt fundera på mitt plugg. Tänkte jag skulle fått klart den uppgiften under lovet men men. Shit happens?

Och har även sett alla avsnitt jag hittade av Californication. En serie jag inte borde gilla men ändå gjorde. En kollega visade mig swefilmer och att man kunde se massa grejer streamat där. Lysande ju. Och lagligt.

Men som sagt, nu ska här plöjas bloggar och i morgon: jobb igen.


Kommentarer
Postat av: Helga

Skönt det låter. Man ska koppla av när man är ledig. Jag har inte heller knappt bloggat och inte läst bloggar heller... Det är det man behöver - vila!

2014-01-07 @ 10:51:32
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

swefilmer är riktigt bra :-)

Synd att din pappa blivit för gammal för att klara sig hemma... Sådant är alltid väldigt ledsamt & jobbigt...

Din ledighet låter bra & bloggen den får komma i andra hand när man har andra viktigare saker för sig :-)

ha en fin kväll!
KRAM

2014-01-07 @ 22:48:32
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: mammakero

Det är skönt med förträngning i skede ett... sen blir det bara jobbigt...

2014-01-08 @ 07:03:38
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0