Mobildöd

I förrgår hände det. Mitt i en match Quizkampen på mobilen. Jag kunde inte trycka svaret. Och ett svar jag kunde till på köpet. Mobilskärnen  var helt död. Eftersom det hänt förr och det brukar lösa sig med en omstart blev jag inte så orolig. Bara att starta om. Liksom. Men, det funkade inte. När jag kollade på nätet på felsökning kom jag fram till Appels helpdesk där det stod att jag skulle göra en omstart och sen "dra med fingret för återställning". Tja, om skärmen funkat så. Dah!
 
Eftersom det var ett tag sen jag säkerhetkopierade innehållet på min mobil försökte jag göra det. Men, för att klara göra det måste man trycka in sin kod på skärmen. Dah!
 
Nu har jag fått en ny mobil, det var inga problem, gick på garantin. Men jösses vad man helt plötsligt inte klarar vadagliga saker. Jag var utan i ungefär två dygn. Först tänkte jag på hur man skulle vakna på morgonen. Nu hade ju maken väckning i sin mobil, och jag har dessutom lov, men ändå. Jag har ingen väckarklocka hemma längre. Hur hade jag gjort om jag hade varit ensam och skulle ha jobbat dan efter?
 
Och när killen på Telia säger att det dröjer en dag innan jag kan få min nya mobil, då var min första tanke att ringa dottern och kolla om hon hade en gammal liggande. Men ringa? Hur då? Vi har inte ens hemtelefon längre. 
 
Alla mina "att göra-saker" ligger kalendern. Musiken jag lyssnar på när jag kör bil kör jag via Spotify i mobilen. Det tog lite tid att ställa om. Men man vande sig även där. 
 
Lite undrande blev jag dock när jag väl fick min nya telefon och började svara på wordfeudspel och annat jag har igång. Den ena kollegan hade på allvar undrat om jag mådde bra, den andra om jag levde, eftersom jag inte spelat på 48 tim. Ett tecken på att jag använder mobilen FÖR mycket?
 
Allt bra nu. Sms och bilder tagna efter slutet av nov borta men resten kvar. Och jag kan leva vidare. 
Dagens största i-landsproblem löst. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helga

Ja mobilen känns viktigare än plånboken idag. Skönt att du fick en ny så snabbt och att det mesta fanns kvar.

2014-02-13 @ 12:43:14
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Ja jösses vad handikappad jag är utan telefon! Det är alltid surt att förlora bilder...

2014-02-13 @ 19:15:16
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

Ja fy bubblan vad man är beroende av sin telefon.. helt sjukt... Jag är likadan ;-)

Tur det löste sig så snabbt med en ny telefon!
Kram

2014-02-13 @ 23:28:06
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0