Alla hjärtans dag

Jag kanske är negativ och grinig (what else is new?) men det där med Alla hjärtans dag är inte riktigt min grej. Visst, uppskattning är kul men jag tar hellre en blomma eller choklad eller vad det kan vara en annan dag än idag.

Och ännu hellre nån som har har skrapat bilrutan när jag kommer ut till bilen, nån som utan att klaga gärna åker och hjälper mig tömma lokalen, hämtar och kör, fixar praktiska saker jag inte vill eller kan.

Vardagsromatik slår illa odlade rosor big time. Köp förresten inte dem, de rosor som får de som arbetar med uppodlingen av dem att dö i olika sjukdomar på grund av gifterna de arbetar bland.

Kommentarer
Postat av: mickis

Jag kan bara instämma Åsa :-)

Jag tar hellre den omtanken idag & en annan dag, ja vilken dag som helst.. En kram, en klapp på axeln, ett fint sms... det behöver inte vara idag..

Idag är det köpmännens dag



Men jag önskar dig iaf en riktigt bra alla ♥-ans dag!

Kram

2012-02-14 @ 12:51:03
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: helga

Bra aspekt på jippot! Jag köpte ändå bakelser till frissan o hennes kollegor och de bev glada :)

2012-02-14 @ 14:27:57
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Jag håller med dej! Det trots att jag älskar allt som sätter guldkant på tillvaron, även såna här dagar. Nu har jag inte köpt varken blommor eller choklad idag. För jag köpte tulpaner i helgen. Choklad köpte jag till dottern igår, för hon spenderar sitt lov på att vara sjuk. Istället har jag kramat folk idag, flera av dem blev jätteglada och överraskade!

2012-02-14 @ 17:04:51
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Åsa

word!

2012-02-14 @ 21:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0