Årskrönika

Funderade lite på vad 2012 gett mig. Alltså på ett personligt plan. Inte i världen. Svaret var rätt tunt, tror jag minsann. Eller så har jag väldigt dåligt minne. Här kommer en kort och relativt ointressant årskrönika.

januari – köpte photoshop och lightroom för att fota lite mer (har dock blivit lite dåligt med det), och jag klippte mig kort.


februari – jag påbörjar mängder med saker men slutför inte lika många. Uthållighet noll. Lokalen lämnas för alltid. Har hittills inte saknat den alls.


mars – måste ha varit den månaden när folk sa och tänkte mest fel. På ett kul sätt. Några saker i repris:

1.   Ute och kör med äldsta dottern. Är lite osäker på vägen så jag frågar:

"Ska jag höger där framme?"

Hon svarar:

"Du får kalla det vad du vill bara du svänger ditåt." och pekar åt vänster.


2. Handlar lite på macken. Expediten:

- Det blir 56 kronor. Har du en krona?

Jag:

- Vill du ha sex? De tre sekunderna innan han fattade vad jag menade var rätt långa.

 

Men viktigaste i mars var att lille Fritz flyttade hem till oss!

(fortfarande svårt att få in stående bilder.... Mobilbild)

 


april – mest gnäll på att folk inte tänker själva och rättegången mot Breivik.


maj – konstutställning och husbilspremiär uppåt i västkusten.


juni – internetvila. Trött efter ett långt läsår. Laddade batterierna med socialt umgänge och böcker.


juli – härlig början med Winnerbäckkonsert på Läckö slott och husbilsresa med grannarna. Slutade inte lika bra då min älskade farbror oväntat gick bort.


augusti – Slickade såren en vecka på ett varmt Kreta. Skolstart igen.


september – trött vardag. Fotomarton i Borås där jag hade turen att vinna ett pris, vilket var lika oväntat som kul.


oktober – trött, trött, trött. Och yngsta dottern blev myndig vilket hon firade med stort baluns. Och dessutom klarade hon körkortet bara tre dagar efteråt.


november – Köpenhamnsresa med maken. Älskar den staden!


december – jorden gick inte under, surprise! Och vi var en helg i Lubeck. Fin stad, lite besviken på julmarknadsdelen dock.


Slutsats – ett rätt trist år. Ett trött år. Har fått bevisat att i nöden provas vännen bl.a. JÅJÅP har stått pall och hjälpt. Och håret är på utväxt igen. Tror jag. 


Inför nästa år? Fler blogginlägg? Vet inte. Mer foto? Vet inte. Måla? Vet inte. Löften om något av detta kommer i alla fall inte avläggas. Det kan jag lova. 

 


Kommentarer
Postat av: Helga

Tack för din sammanfattning - inte dumt att se tillbaka vad man gjort egentligen. Vet inte om jag vågar se allt jag inte gjort ;)

Just nu letar jag iaf efter nya utmaningar och har sökt två nya jobb. Jag vet inte om nån vill ha en fd förskollärare/flygvärdinna på 51 - vi får väl se. Kram kram till min bloggvän!

2012-12-31 @ 10:54:29
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Sussi

Inga löften kommer avläggas här heller..

Även vi hade en fyrfota som flyttade in, fast en hund :)

Gott Nytt År

2012-12-31 @ 11:46:19
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

I juli gör jag ett tillägg i min resumé, träffade dej första gången irl! Jättekul!!
Roligt att läsa din sammanfattning!
Inte heller jag avlägger något nyårslöfte, det känns bättre att ta det när man är mogen för förändringar i stället.
Gott nytt år!

2012-12-31 @ 15:19:23
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

Nej ingen ide att lova för mycket ;-)

nytt år nya möjligheter :-)
Gott Nytt År Åsa ♥
Kram

2013-01-01 @ 19:34:14
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Lotti Klug

God fortsättning Åsa! Saknade vår trevliga träff på Tjörn i din annars spännande årskrönika ; )

Puss! Lotti K

2013-01-03 @ 07:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0