Böcker

Jag har en kollega som har tagit på sig att uppdatera mig om böcker jag bör läsa. Lite mer tung "riktig" litteratur än de ungdomsböcker, deckare och chick littböcker jag vanligtvis plöjer. Att jag läser mycket ungdomsböcker beror i och för sig på att jag delvis är i skolbiblioteket och hjälper eleverna att hitta böcker.

Nu försökte hon får mig att läsa en ny rätt tung bok. Men jag som alltid brukar vara på gång med minst två böcker samtidigt är inne i en "icke läsa-period". Jag inte ens börjat på de två böckerna jag lånade förra måndagen.

Däremot lyssnar jag på Läckbergs nya i bilen. Ljudböcker måste vara guds gåva till oss som åker för mycket bil varje dag. Men jag kan inte låta bli att undra hur mycket elände hon kan få in i en bok?

Jag har inte kommit så långt men att knö in (läs inte vidare om du tänkt läsa boken) flera olika småbarns död, en försvunnen familj, en småbarnsmamma med dödlig cancer, en bilolycka, en sexuellt utnyttjad ung tjej, mordbrand m.m. i samma bok känns lite väl mycket. Och då har jag ändå knappt börjat! Elände, elände, elände. Finns det INGA lyckliga människor i Fjällbackatrakten?

Kommentarer
Postat av: mickis

phuu tur man inte bor i Fjällbacka ;-)



Undrar om du tänker ta en längre läspaus...



Ha en finfin kväll!

Kram

2011-10-05 @ 18:17:25
URL: http://mermickis.blogspot.com/
Postat av: Pia

Hihihi du har inte läst Läckbergs alla böcker hör jag ;-)

Jag lyssnar oxå på ljudböcker, lyssnar på dem när jag går långpromenader med hundarna. Jag har lyssnat på de flesta utav Läckbergsböcker och hon är duktig på att spinna in dåtid och nutid. Så är det i alla hennes böcker och det är spännande och intressant och hon är duktig på att få ihop mkt i en och samma bok utan att krångla till det för mkt.

Det bästa är att i slut ändan så fattar man varför. Jag gillar inte deckarböcker men jag gillar Läckberg väldigt mkt.

Lyssnar nu oxå på hennes senaste :-)

Kramiz Pia

2011-10-05 @ 21:16:08
URL: http://muffinspia.blogg.se/
Postat av: helga

Oj, det låter som hela paketet på en gång... jag är oftast ickeläsare men just nu läser jag en trilogi av en norsk författare...

2011-10-06 @ 11:02:27
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Pia

HejHopp !

Nu har jag lyssnat klart på Läckbergsbok senaste.

Jag tyckte att den var lite för lik den senaste boken hon skrev. Tycker att hon kunde ha hittat på något nytt !

Jag gillar när man får reda på ALLT och inte lämnar allt till fantasin. Men att spinna dåtid och nutid verkar vara hennes grej, men som du skrev i min blogg. Det är upp och ner. Undra om hennes filmer kommer att vara detta oxå :-)

Jag har även lyssnat på Patrik Sjöbergs bok och den var MKT intressant. Jag ändrade min åsikt om honom mkt, faktist. Nu får jag se vad jag skall lyssna på när jag är ute med vovvarna, hehe.

Kramiz

P.s. Ja jag har inte så mkt att skriva om i min andra blogg, baket är mkt roligare.

När Wilda o Nova gick bort, tröttnade jag att skriva om hundar.

2011-10-12 @ 21:13:54
URL: http://muffinspia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0