Drömmar

Var på en intressant föreläsning häromdagen. Den handlade om drömmar, vad dom egentligen betyder och försöker säga oss. Absolut nåt jag måste läsa mer om. Fick två böcker rekommenderade för mig. Böcker som inte bara säger att en sak alltid betyder samma sak utan lite mer om hur man kan tolka sina egna drömmar.

Ska ta en sväng till biblioteket och se om dom finns. (om nån är intresserad: Drömtolkning av Johan Olsson och Drömmar A-Ö av Maria Ulaner).
Ska även se till att verkligen börja med att ha anteckningsbok och penna bredvid sängen och skriva ner det jag kommer ihåg av mina drömmar på morgonen. Inte bara säga att jag ska göra det vilket jag har gjort fram till nu.

Kommentarer
Postat av: helga

Härom natten drömde jag att jag rev en annan kvinna i ansiktet! Vad kan det betyda?



Trevlig helg!

2011-11-18 @ 18:54:49
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

vad spännande... man kanske skulle fördjupa sig i det där med drömmar....



Häromnatten var jag på "skolresa" i Thailand med min dotters kompisar. Dottern var inte med... Jag & en av tjejerna i tjejligan tappade bort de andra kompisarna & letade på en marknad. Hittade dem tillslut på en ute-servering där fick jag beställt in god mat & ett glas rött & den tjejen i tjejligan som jag var med beställde in en stor magnum butelj med champagne till sig själv... (jag berättade detta för dottern & sa, du ska nog inte va med den kompisen ler stort hon dricker väldigt mycket haha) Vad tror du detta betyder :-D



Ha en fin söndag :-)

KRAM

2011-11-20 @ 09:44:59
URL: http://mermickis.blogspot.com/
Postat av: mammakero

Jag gillar drömtydar böcker. Jag har en hemma som jag ofta konsulterar efter knasiga drömmar! De du tipsade om har jag aldrig läst, så även jag ska kolla med bibblan!

2011-11-20 @ 22:17:52
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mammakero

Vad kul ni ska ha! Njut för mej med! Kramar!

2011-12-13 @ 16:20:03
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0