Katten

Hade en jättemysig vecka med C och R, barn och hund, i Norge (och Sverige). Vi var uppe på fjäll i snöstorm (nästan i alla fall, det snöade, blåste och var inte mer än 4 grader ute) och spanade myskoxar. Vi satt i solsken vid kusten och klättrade i höga berg. Mycket trevligt var det.

Däremot slutade inte resan så bra. Yngsta dottern smsade att katten var dålig. Han kunde knappt gå och mådde allmänt kass. Efter att ha stresskört hem såg vi att han verkligen var illa däran. Jag trodde att det skulle bli avlivning direkt men veterinären var mycket mer optimistisk. Jag tänkte på tumörer, påkörningar och annat elände men det var njursten. Han ligger inne men kommer att bli bra. Förhoppningsvis kommer han hem i morgon.

På ett plan kan jag förstå folk som säger "det är ju bara en katt" men det är inte så. Det är MIN katt. Min smarta, kloka, korkade, söta katt. Och jag jublar högt över att det var nåt som gick att åtgärda.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Kul att du är hemma igen! Jag har saknat dej!

Däremot trist att din kisse är sjuk, tur att det var botbart... Vår panik är att lilla Ada ska blir sjuk och dör. Hon är ju inte vår katt och hennes husse skrattade rått åt mej när jag nämnde att vi ville veta om ifall hon blir dödsjuk. Så vi kan ta farväl... Nå, trots att han skrattade önskar jag att han meddelar sej.

2011-07-16 @ 20:09:58
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Pia

Åhh så tråkigt att han är dålig.

Det som är lite tråkigt är att det ofta kommer tillbaka.

Njursten får oftast katter som äter torrfoder.

Grannens katt fick de ta bort i våras pga detta.

( Han var innekatt)

Om ni ger honom torrfoder så bör ni lägga om hans kost. Burkmat luktar illa men är bättre en att ge dem torrfoder.

Jag har faktist aldrig gett mina katter torrfoder utan det har bara varit wiskas och andra burkfoder. Torrfoder har dom endast fått om man skulle åka väg några dagar.

Utekatter som äter burkmat saknar sällan något då utekatter kan jaga och äta det som dom behöver, alltså mineraler och annat.

Det är värst för innekatter som bara får torrfoder.

Greysan blev hela 17 år.

Vad kul det lät med Norge, hihihi 4 grader :-)

Kramis Pia

2011-07-16 @ 23:31:40
URL: http://muffinspia.blogg.se/
Postat av: mickis

Vilken TUR att det bara var njursten... Djuren är så härliga att ha....



Vilken mysig resa ni gjort... men varför välja snö när det finns sol?



Kram

2011-07-17 @ 12:28:44
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0