Cyklister

Nu vet jag vad jag inte saknat under vintern. Alla dessa kamakazecyklister som lever livet (ett tag till) i Göteborg. När jag körde in till Universitetet idag var jag överlycklig över att inte kört över en enda av alla dessa galningar som kör rätt ut, korsar vägar hej vilt och tror att dom lever i skydd av nån övermänsklig kraft. Men det kanske dom gör också.

Dom verkar inte förstå att även om jag kör en relativt liten bil så är det ändå en bil med plåtgrejer. Dom själva har liksom inte lika mycket skydd. En cykelhjälm väger lätt i den jämförelsen.

Kommentarer
Postat av: mickis

Tur att du ÄR en bra chaufför :-)



"vi har det bra vi här bak i bilen och vill ej va med om någon krock" :-D



ha en fin dag!

Kram

2011-04-05 @ 08:53:16
Postat av: mammakero

Såna cyklister är verkligen jobbiga att försöka runda. Eftersom det inte finns ett bra varningssystem för deras "attacker".

2011-04-05 @ 10:03:37
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: helga

Det låter precis som vissa studentkvarter i Uppsala - livsfarligt!

2011-04-05 @ 17:52:25
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Ja fy! Adrenalinpåslaget när jag korsar Vasaplatsen med bil är inte att leka med.

2011-04-05 @ 22:20:56
Postat av: Catta

Ja fy! Adrenalinpåslaget när jag korsar Vasaplatsen med bil är inte att leka med.

2011-04-05 @ 22:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0