Sju sanningar om mig, del 1

Fick en utmaning från mammakero igår. Jag brukar sällan hoppa på utmaningar som består av frågor som Min favoritfärg osv men det här var intressant. Och svårt!

Det är meningen att jag ska skriva sju sanningar om mig själv.
Så, sju sanningar om mig... Svårt som sagt. Här kommer de första fyra.

1. Jag är inte alltid så intelligent, vilket namnet på bloggen kan intyga. Speciellt inte eftersom jag går runt och säger att jag är anonym och inte lämnar ut nån i den (barn, vänner, kollegor).

2. Jag är sjukt intresserad av svenska språket och fruktansvärt allergisk mot särskrivningar. Sant, men något jag försöker jobba mot. Jag kan ju gärna inte gå och klaga på massa inlägg på bloggar och FB, hur som helst.
Men jag har en grej som gör mig ännu mer galen. Alltså, vet man inte skillnad på subjektsform och objektsform; vet man inte när det ska vara de respektive dem, använd då för jösse namn det lite mer talspråkliga men helt okej ordet dom istället. Allt är bättre att än att konsekvent skriva dem vilket är jättefel. Och fruktansvärt fult.

3. Jag älskar julen! Jag är ett totalt julfreak. Folk som inte gillar julen brukar vara emot köphysterin men det tåget är frivilligt att hoppa på. Jag väljer att inte göra det. Vi köper julklappar till barnen men de vuxna får grejer för ungefär 50 kr (och det för att det är kul).  Man kan njuta av att träffas, av allt gott, av alla ljus och kitsch. Hade jag fått så hade jag klätt in hela huset i ljusslingor. Blinkande, enfärgade, formade som slädar och tomtar.
Det är också den här perioden på året som får fram mina husliga sidor. Det är (nästan) bara vid jultid som jag bakar och försöker göra mysigt hemma.

4. Jag läser. Jämt och hela tiden. Har alltid flera böcker på gång samtidigt. Både vuxenböcker och ungdomsböcker. Och en och annan tidning som typ söndagsbilagorna. Mitt nattduksbord är inte att leka med. Där ligger högar av böcker som är "på gång och på väntelistan".
Äh, är det nu sanningens ögonblick är det väl lika bra att ni får se med egna ögon:




Resten följer.


Kommentarer
Postat av: Eva Lundgren

Vad härligt att se ett sängbord som ser likadant ut som mitt. Gissa om jag tittat på mitt eget många gånger och undrat:-Vem är jag egentligen? Varför kan inte jag ha en liten bok på mitt bord som alla andra.

Men det finns fler som är som jag. Underbart!

2010-11-15 @ 09:47:08
URL: http://coachevalundgren.blogg.se/
Postat av: mickis

oooooops... du måste väl få anfall varje gång du läser alla mina felstavningar i min blogg ;-)

Jag tappar ofta en bokstav och stavar lite fel ;-) & ändå är du en flitig läsare än :-D

2010-11-15 @ 10:11:54
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Nu blir jag lite nervös....hur går det då att läsa min blogg. Måste finnas en hel del att rätta där :o)



Och säkert har du intresset med dig från alla böcker du läser. Jag var bokmal i tonåren men nu är jag lite periodare

2010-11-15 @ 10:19:02
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: helga

Det var roligt att läsa om dig... ser fram emot fortsättningen!!!

2010-11-15 @ 11:34:03
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Pia

Ojdå och jag som är total hopplös på gramatik och det svenska språket. Jag önskar att jag hade haft en bättre skolgång med intressanta lärare som hade kunnat lära ut svenska spräket på ett intressant och inte påtvinga sätt med urusla lärare.

Jag har svårare att utrycka med i skrift, jag är en verbal person :-)

Jag älskar oxpå julen, hade jag kunnat hade jag klätt in hela lägenheten i rött och julsaker.



Men det är väl så att alla är vi duktiga på olika saker som betyder olika för oss.

Det som är viktigt för dig är inte viktigt för andra. Huvudsaken vi trivs med våra liv.

Om alla vore lika hade det varit ett tråkigt liv.

Kramiz Pia

2010-11-15 @ 13:51:44
URL: http://hillslettens.blogg.se/
Postat av: mammakero

Det var jättekul att läsa om dej! Mitt sängbord och golvet vid sängen ser ut som ditt sängbord! Fast inte nu, för jag städade i fredags! Då åkte de lästa böckerna ner i biblotekspåsen och tidningarna slängde jag!!

2010-11-15 @ 19:20:49
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: MariaH

men vilken oskarp bild, jag försöker ju kika vilka du har där i högen... ;-)

2010-11-15 @ 20:32:06
URL: http://www.mariasbokliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0