Camping

Okej, jag erkänner. Jag tittar på Böda camping på TV (främst för att systersonen kanske kommer vara med, han var där och vann en tävling och vet att han blev filmad då).

Jag är ingen campingperson men de har verkligen lyckats med programmet. De kunde till och med få mig lite intresserad av att åka dit och ligga där en vecka. Ända tills jag nu hörde en dam säga: Vi är långliggare, det är vi som bestämmer här på campingen.

Tack! Självutnämnda campingpoliser är den främsta anledningen till att jag inte är campare. Jag insåg att det inte är campinglivet jag vill ha, det är sommaren!

Kommentarer
Postat av: Pia

HejHopp !

Jag tittar oxå på Böda camping på tv ;-)

Men i bland häpnar jag över allt de visar. Mkt utav detta känner inte jag igen på en campingplats. Vi har nu campat med husvagn i 5 år och bla varit en ggn i Böda men gillade inte den campingen, den är stor och det gemytliga försvinner med så mkt folk och vagnar och alla inbördesaffärer som de har, det är mera en liten stad än en camping i Böda.

Vem sjutton vill köa till brödstället på morgonen och inte tala om hur dyrt allt är där.

I Böda finns det heller inget att se, man tröttnar snart på bara en lång sandstrand som det alltid blåser på. När vi är på Öland är vi alltid i den Södra delen, nära till allt :-)

När man tittar på Böda camping vill man säga till folk att så här är det inte på campingar. Tråkigt utav långliggare att muta in sin plats, det syns tydligt att de sätter ut sina ljus och blommor för att folk inte skall gena på deras platser, tråkigt.

Nä då har vi det gott i Kungshamn på Johannesvik camping där det bara är trevligt folk som inte har sådant stort revirbehov :-)

P.s. Viste faktist inte att det fanns oskrivna lagar hos campare , hihihi som att när förtältet är nerdraget så har camparen sex asg Stänger gör man ju endast när man lämnar vagnen, nja inte ens detta för vi har ju vovvar som vaktar ;-)

Kramiz Pia

2010-11-26 @ 23:40:18
URL: http://hillslettens.blogg.se/
Postat av: helga

Det pogrammet har jag inte sett, men jag gillar såna realitetssåpor... Lustigt att tro att man bestämmer över en camping ;)

2010-11-28 @ 11:52:34
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Vemundtilda

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2011-01-30 @ 19:32:40
URL: http://vemundtilda.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0