Nya, gamla eller görnya?

Gamla Ullevi revs ju och byggdes upp igen för inte så länge sen, det tror jag ingen har missat. Troligen har inte någon heller missat namnproblemet. Skulle Gamla Ullevi bli Nya Ullevi och Nya Gamla?
Rörigt blev det men efter mycket tjafs och ännu mer pengar blev det bestämt att Gamla Ullevi, trots att det egentligen var det nya Nya Ullevi skulle ha kvar sitt namn. Hade folk frågat mig, vilket ingen gjorde, hade mitt förslag varit att det nya Gamla skulle heta Görnya Ullevi.

Lite samma problem har vi fått när det gäller våra badrum. När vi flyttade in -94 hade vi ett badrum, efter några år byggde vi ut och badrum nr två, "nya badrummet", kom till. Det är ju bara det att när vi fick vattenläckan så var det i gamla badrummet och det är det som nu är helt nytt.

Eftersom alla saker inte är tillbaka där de ska vara så frågas det regelbundet var saker är. "Nån som vet var hårsprayen är?", "Var är topsen". Och att då svara att de ligger i nya badrummet (som nu är det gamla) gör ingen klokare. Jag får nog anlita en expert som kan lösa detta namnproblem.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Görnya bör det ha hett!

2010-05-17 @ 11:38:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Helga

Vad du är rolig!!! Görnya var bäst :)

2010-05-18 @ 07:53:12
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

hårsprayen får ligga i det gôrnya badrummet ;)



Ha en underbar tisdag!

Kram

2010-05-18 @ 11:48:31
Postat av: sweetmama

Görnya med gbg uttal är så klart bäst ;o)



Men här händer det på bloggen tror jag nya färger och en header :o)

2010-05-18 @ 20:06:31
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0