Dementering!

Bara för att klargöra. Jag är inte döende. Jag är inte ens, i mina ögon, sjuk. Fast där förstår jag att läkaren och jag inte riktigt har samma åsikt.
Jag har fått väldigt högt blodtryck vilket gör att hjärtat går på högtryck men annars mår jag prima. Nu ska det väl mest uteslutas en massa saker men jag kan inte säga att jag är ett endaste dugg orolig.

Läkaren tror att det delvis är stress. Jag är tveksam. Däremot vet jag att om jag skulle bli sjukskriven, DÅ hade jag blivit stressad. Inte för att jag tror att jag är bättre än alla andra lärare på jobbet men det är ändå jag som vet vad mina elever behöver göra för att hinna nå sitt betyg. Och jag måste bli klar med skolan innan sista dag för sökande av höstens fortsättningskurs. Inte så konstigt.

Ge mig några veckor till så lovar jag att ta det riktigt lugnt sen.

Kommentarer
Postat av: helga

Jag förstår att det är väldigt mycket den här tiden på året för er lärare. Men som sagt ännu mer stressande om du inte får jobba så allt blir klart- säg det till läkaren.



Seda verkar du ju även ha en väldigt aktiv fritid och då blir det ju mycket ...

2010-05-06 @ 10:09:04
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Pia

HejHopp !

Ojdå det låter INTE bra med högt blodtryck, du skall nog tänka efter en hel del.

Det är många unga som har fått stroke pga stressen och de höga blodtrycket.

Ta väl hand om dig det är INGET att leka med.

Kram Pia

2010-05-06 @ 16:19:14
URL: http://hillslettens.blogg.se/
Postat av: Pia

HejHopp !

Ojdå det låter INTE bra med högt blodtryck, du skall nog tänka efter en hel del.

Det är många unga som har fått stroke pga stressen och de höga blodtrycket.

Ta väl hand om dig det är INGET att leka med.

Kram Pia

2010-05-06 @ 16:20:10
URL: http://hillslettens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0