Tisdag den 13:e

Funderar på om "tisdagen den 13:e" kan vara yngsta dotterns nya otursdag. Det var definitivt inte hennes dag igår.
Först kom hon hem från kompisen och visar tre getingstick. När hon körde moppen hem hade en geting lyckats hamna innanför hennes tröja och ställa till det ordentligt. Hon stannade moppen, slängde av sig tröjan och stod vid vägen i bara bh.
Hon bestämde sig dock för att ändå ta moppen till jobbet och körde iväg med lite klet på sina svullna stick. När jag precis är på väg ut från dörren för en fika hos grannen (och klädd för det i foppatofflor och tights) ringer mobilen. Det är en kvinna som berättar att dottern kört omkull och att ambulansen är på väg. Självklart fick jag hjärtat i halsgropen innan jag fick pratat med dottern som berättade att det inte var så allvarligt.
Är väldigt tacksam för de som stannade sina bilar och tog hand om henne och ringde mig!
Hon har fått en rejäl smäll på knät, dock inga korsband- eller skelettskador så hon får räkna med att ha ont ett tag innan det lägger sig. Men vad är väl en bal på slottet?

Kommentarer
Postat av: Helga

Men så mycket otur på en och samma dag!

2010-07-16 @ 13:15:24
URL: http://helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0