Nötcreme

På väg hem från jobbet stannade jag och handlade lite mat. Framför mig i kön stod en mamma med sina två små barn. Det ena barnet var trött och grinigt och smågrät hela tiden, det andra barnet ville absolut lägga upp varor på bandet och när hon inte fick det blev hon vansinnig. Jag riktigt såg hur mamman blev mer och mer stressad för varje sekund. Jag tyckte mest att det var rätt skönt att jag kommit ifrån den åldern...
Hon fick i alla fall betalat till slut och började packa sina varor. Kassörskan började dra mina varor och då upptäcker mamman helt plötsligt att ena barnet hade en nötcreme i handen som de inte betalat för. Hon blev ännnu mer stressad av det och ville hoppa rätt in och betala direkt.
Jag sa nåt om att hon kunde dra nötcremen på mina varor, jag menar, vad kan en sån kosta? Vad hade det spelat för roll? Men av blicken jag fick från både mamman och kassörskan förstod jag att jag sagt nåt jätteunderligt. Det gick absolut inte för sig.
Var det verkligen så konstigt?

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Ja hjälp tänkte du bjuda på en nötcreme! Konstiga männsika ;o)

Ibland undrar man hur det står till när man bara vill hjälpa och underlätta.

2010-01-16 @ 11:04:50
URL: http://sweetmama
Postat av: Helga

Du är bara underbar !!!

2010-01-16 @ 19:58:01
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jag gjorde ungefär samma sak i fredags åt en superstressad mamma som efter totalt kaos med borttappade plånböcker och arg ettåring i värsta fredagskön sen hade glömt att köpa kassar och suckade djupt. Jag fick nog ungefär samma blick tillbaka och förstod inte heller vad som var problemet..för de där kronorna. Är det att man lägger sig i? Att de tror att man ser ner på dem för att man vill vara vänlig? Eller är det bara vanlig folkfientlighet mot medelålders kvinnor???

Postat av: mickis

Det var fint gjort av dig Åsa...

Det skulle jag tacksamt tagit emot om det var jag som stod där svettig med mina ledsna barn... Guuud vad skööönt att jag kan dra en lättnadens suck över att mina barn passerat just den gränsen iaf... ler det vore väl konstigt annars när de är 16 & 18 :P



Dagens GODA GÄRNING!

2010-01-18 @ 13:30:43
URL: http://mermickis.blogspot..com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0