Kommersionellt eller tänkvärt?

Man kan väl tycka vad man vill om Alla hjärtansdag. Om alla nallar och kort och gelehjärtan och choklad och rosor och annat som affärerna prånglar ut. Men tanken är väl inte så illa egentligen? Att tänka till lite, vara lite tacksam för vad man har.
Jag är otroligt glad över make och barn. Över mina vänner som jag kan lita på i alla lägen.
En stor kram till er alla som gör mitt liv och min vardag ljusare! Jag är tacksam till er alla!

Och ska ni köpa rosor till någon idag (eller en annan dag), köp rättvisemärkta eller på annat sätt mer humana rosor. Ingen vill väl stödja en sån sjuk hantering som det är i de flesta fall idag?

Kommentarer
Postat av: Helga

Jag köpte faktiskt ekologiska geléhjärtan till mina ungar. Min kompis som öppnat butik har sådana...

2010-02-15 @ 08:48:08
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Det låter jättebra med rättvisemärkt, jag köpte kärleksmums på bageriet att mumsa på till kaffet (det är rättvisemärkt iaf)!!

2010-02-15 @ 19:52:39
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0