Sista dagen

I morgon är det dags igen. Att börja jobba. Och det med blandade känslor.

Jag gillar verkligen mitt jobb. Jag gillar jobbet, eleverna och kollegorna. Men jag gillar också att sova länge, få rå om sin egen tid och bara gå och strosa.

Jag gillar vardagen men jag gillar även att vara ledig. Nåja, det blir säkert bra. I mitten av nästa vecka har jag nog glömt att jag ens var ledig. Men en sak vet jag. Jag tänker inte jobba slut på mig som jag gjorde i våras även om jag även detta år kommer jobba halvtid, plugga halvtid och ha min andra verksamhet på halvtid.

Kommentarer
Postat av: MariaH

du behöver en sån där tidvändare som Hermioner hade...

2010-08-11 @ 20:11:11
Postat av: helga

Klokt att inte ta ut sig för mycket. Man ska orka hela vägen till pension ju!

2010-08-11 @ 22:42:27
URL: http://helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0