Island

Som väl ingen har missat har ett vulkanutbrott på Island gjort att flygen inte funkar som vanligt. Det är ju så klart jättejobbigt för folk som är eller ska iväg. Men en sak som irriterade mig väldigt när jag läste tidningarna är att det var väldigt svårt att få tag på information hur det gick för islänningarna, dom som ju faktiskt bor i röran. (hörde sen att dom evakuerat i förväg).

Jag tror det är moder Jords hämnd. Hon är nog inte så lätt att ta kål på trots allt. Jag tror att varje dag utan flyg gör underverk.

Kommentarer
Postat av: helga

Det är nog den stressade västmänniskans sätt att se på det hela. Allt drabbar mig man glömmer att tänka på dem som verkligen kan drabbas - nämligen Islänningarna...



Hoppas moder jord tänker om snart så jag inte blir permitterad...

2010-04-17 @ 11:40:35
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: sweetmama

Visst är varje dag utan flyg nyttigt även om det är jobbigt för de som är utsatta. Jag har en kompis som sitter på buss hem från Prag just nu...

Undrade också var islänningarna var men förstod senare att de var räddade i tid :o)

2010-04-18 @ 11:58:48
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Mickis

Ja moderjord vet hur man ska göra för att ryta ifrån :)



Jag är glad att jag inte är ute på vift iaf :)



Ha en finfin dag!

2010-04-19 @ 09:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0