"Hemliga" inbördes klubbar

När jag hade motorcykel märkte jag ju rätt snabbt att mc-åkare hälsar på andra mc-åkare. I alla fall om man hade ungefär samma hoj. Glidare hejade på glidare, liksom.

Döm om min förvåning när kollegan berättade att det är samma sak när det gäller husbilar. Husbilförare hälsar på husbilsförare. Men en husbilsägare hälsar ALDRIG på en husvagn... Jösses.

Äldsta dottern låg bakom en mc idag och märkte det här. Hon tyckte det var lite orättvist. Vem skulle heja på henne? Hon bestämde sig för att ordna en ny inbördes beundranklubb. Bilister som hejar på bilister. Hon började vinka besatt till varje bil hon mötte. Det funkade väl sådär. Men tanken var väl god, antar jag.   


Kommentarer
Postat av: Mickis

'ler'

Bra idé av dottern..

När jag just fyllt 18 hade jag+3 tjejkompisar hyrt en fiat uno en mini bil, full av oss & vår packning. Vi skulle åka från Thn till Kalmar.. Bilen gick inget vidare.. Typ i 30km/h i uppförsbackarna.. Blev många skratt & då hejade vi på ALLA busschaufförer.. För en Fiat uno är ju stor som en buss.. Tyckte vi iaf.. Hahaha

Tur att vi åkte till Kalmar för vår 'busschafför' är idag gift med Kalmariten. Så kan det gå...:-P

2009-09-20 @ 10:01:33
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Trevlig idé, fast jag förstår att det bara gick sådär...! Vi människor har så lätt att dela in varandra i olika fack! Och gud nåde den som försöker bryta sej ur...

2009-09-20 @ 16:07:02
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

Lustigt sätt det där att bara hälsa på vissa. Vi fordägare får väl börja vinka till varandra då ;)

2009-09-20 @ 21:34:33
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: MariaH

fast på mindre vägar på landet är det ett himla hälsande när man kör - på fotgängare, bilister o älgar.. (ok det sista är något av en överdrift)

2009-09-20 @ 22:12:40
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0