Utställning

Så var mitt livs första konstutställning slut. Det gick kalasbra. Det var massa folk som tittade på mina och de andra åttas tavlor. Många roliga och uppmuntrande kommentarer fick vi och jag tror att alla var mycket nöjda.
Den här utställningen var mest för att visa upp oss, inte för att sälja. Jag sålde inget och är definitivt inte besviken för det. Vi fick ställa ut tre tavlor var så totalt fanns det 27 tavlor för besökarna att titta på.
Igår hade några få ett jättejobb med hängandet och det blev jättebra. Jag är onekligen lite impad av M som var där och hjälpte till utan att egentligen behöva. Kul.

Just nu lagar jag äldsta dotterns favoriträtt, pepparotskött. Det fick vi alltid av min mormor när vi var och hälsade på, efter hon gick bort har det varit långt mellan gångerna. Det är bara när jag (eller barnen) kan få mamma att göra lite kött som vi äter det och idag är alltså en sån dag. Köttet är på värmning, sås likaså, potatisen kokar och pepparoten är riven. Nu luktar det precis som hos mormor i hela huset. Härligt.

Kommentarer
Postat av: Christina

Så kul att det gick bra på konstutställningen ...men det trodde jag allt att det skulle göra.

Och fin middag har du också fixat....så duktig du är....jag gjorde kycklinggryta med ädelost och klyftpotatis på jobbet. Alla åt ...så det var nog okej...hi,hi!

Ha det så gott...kramar

2009-05-10 @ 20:48:25
Postat av: Helga

Kul att det gick så bra!!



2009-05-11 @ 07:59:35
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Bra att det kändes bra! Hade funderingar på att försöka ta mig dit men var slav under renoveringskaoset...

2009-05-11 @ 11:08:24
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: mammakero

Pepparrotskött! Det är lika laddat med nostalgi som dillkött! Min mormor gjorde oxå det och kalops! Storkok på en stor bit kött som var tvungen att kokas LÄÄÄNGE innan det sega köttet ramlade isär! Jag själv har ALDRIG tagit mej för att ens försöka, jag har provat med köttsoppa, stekt fisk och köttbullar à la mormor, men inget SMAKAR som hennes trots att jag har hennes eget recept! Är det nostalgien som tagit över minnet och att det på så vis lurar mej på upplevelsen...???

Kul med utställningen! Det är mäktigt med utställningar, jag har bara varit med på en. Den var STOR! Jag hade 8 tavlor med, 5 akvareller och 3 oljor. Alla blev sålda! Det var vemodigt, för jag gillade dem alla väldigt mycket!

2009-05-12 @ 09:36:20
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0