Sjukvården

Det är inte så att jag gnäller på den svenska sjukvården (jo, kanske) men varför måste den vara så trångsynt? Lite mer vidsynthet hade varit önskvärt.

I början av året började jag få huvudvärk. Eftersom jag periodvis har det rätt ofta reagerade jag inte nämnvärt. Men när tiden gick och värken inte försvann gick jag till VC för kontroll. Jag fick då lite tabletter rekommenderade för mig. Dessa åt jag, om än lite motvilligt. Det där med att proppa i sig tabletter är inget jag tycker är så kul.

Värken gick inte över och jag började gnälla över den på jobbet också. Kollegan B frågar då om jag varit hos kiropraktor. "Kiropraktor? Det är ju inte ryggen jag hade ont i" tänkte jag då men gav det ändå en chans.

Det visade sig att min fot som jag skadade svårt och kirurgen pusslade ihop med platta, spik och skruv inte är riktigt bra. Det här hände för kanske sex år sen och det gör att jag går fel, jag kan inte röra foten som jag borde kunna. Det här gör att jag blivit sned i längryggen/bäckenet och det har vidare satt sig mellan skulderbladen och sen upp till nacken. Kroppen gör ju vad den kan för att kompensera och balansera upp snedhet. Och det, nackspändheten, har då gett mig huvudvärk.

Nu går jag till kiropraktor som försöker fixa dessa låsningar och snedheter hos mig och efter några gånger är jag redan bättre.

Varför kan inte svenska sjukvården samarbeta med lite mer alternativa terapeuter? Det hade blivit billigare (för mig), enklare för läkarna och tablettindustrin skulle inte ha så mycket att säga till om (vilket vore en välgärning). Som jag ser det är det en win-win-situation. Men vad vet väl jag...

Kommentarer
Postat av: mickis

Jag håller med dig!

Kiropraktorer gör ett kanonbra jobb.

Hoppas du blir av med huvudvärken & får ordning på kroppen..



ha en härlig onsdag!

Kram

2009-05-13 @ 12:14:47
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Ja, jag tycker att det verkligen känns att sjukvården är sponsrad av läkemedelsindustrierna!

För att varje gång man kommer skickas man hem med piller utan en större undersökning.

2009-05-13 @ 17:27:47
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: helga

Det borde vara självklart att samarbeta mer kring mäniskokroppen... de skulle bli bättre och billigare för alla inblandade.



Skönt att det verkar fungera för dig :)

2009-05-14 @ 09:34:27
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0