Sjuk

Så har jag blivit sjuk, förkyld. Det är första gången på, jag vet inte hur länge. Ont i halsen, snorig och huvudet känns som en uppblåst badboll.

När jag kom hem från jobbet idag så tyckte jag så synd om mig att jag tänkte kolla om jag hade nån feber. Ingen av de två vanliga termometrarna hittade jag, jag hittade bara den vi var tvungna att köpa i USA när yngsta dottern blev så dålig. Den visar Farenheit. Och inte funkade den så bra heller. Om den, och omvandlaren på internet, stämmer har jag 36 grader enligt celciusskalan. Det känns inte riktigt så...

Trots att jag mådde som jag blivit överkörd av en ångvält i morse var jag, som sagt, på jobbet i dag. Jag hade lovat att prata betyg med eleverna. Det är lika jobbigt varje år och i år var nog värre än vanligt. Det är så svårt att säga till elever som kämpar stenhårt, som verkligen gör sitt bästa, att dom inte kommer få betyg, att deras kunskaper inte räcker ända fram. I år har jag många såna elever. Sen har vi "glassarna". Dom som glassar förbi med minsta möjliga ansträngning och ändå får sitt betyg. Livet är inte alltid rättvist.

Nu ska jag fortsätta gnälla och se om det gör att äldsta dottern förbarmar sig och lagar lite middag till mig. Hon säger att jag får göra vad jag vill, bara jag är tyst. Jag låter tydligen fruktansvärd (värre än vanligt?).

Kommentarer
Postat av: Christina

Krya på dig min vän!

Hoppas att du kan lösa krysset på lördag.

Kramar C

2009-05-14 @ 21:24:49
Postat av: helga

Din stackare... det är inte kul att vara sjuk.



Jobbigt det där med betygssättning. Jag har två olika typer. En som kämpar o en som glider...

2009-05-15 @ 09:59:05
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Maria

krya på dig!

2009-05-15 @ 10:40:57
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: mammakero

Det är inte svininfluensan va?!! Nähä. Jag hörde på radio idag att den sprider sej över världen i lavinartad hastighet. Över 1000 nya insjuknade om dagen!

Krya på dej!

Jag börjar få ont i halsen och har konstant ont i huvudet...

2009-05-15 @ 18:41:11
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0