Katter

För ett tag sen började det komma en katt till oss, som jag skrivit om tidigare. Det är en okastrerad hankatt och han vill att vår katt ska komma ut och leka. Det har väl varit helt okej. 

Nu när det har blivit varmare har den här katten, som enligt vännen K heter Roland, börjat komma in om vår ytterdörr är öppen och nästa steg blev så klart att han lärde sig kattluckan. En dag när yngsta dottern kom hem låg han och sov i  soffan och kattmaten var uppäten. Så nu är luckan låst så inte ens vår katt kommer in.

Ett tag visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Jag hade ingen aning om var han bodde, han är rätt mager, full av fästingar , luktar illa men är uppenbart kelig och trevlig. Jag funderade på om han skulle flytta in men för att det skulle gå måste han kastreras. Så min fråga var om man kunde kastrera en främmande hankatt....

I fredags var grannarna över och grillade. Då visade det sig att de visste vem som ägde katten. Den bor en bit bort i ett hus med fyra hundar och ännu fler katter. Han kanske inte trivs? Varför skulle han annars komma till mig för fästingborttagning?

Jag får ta en sväng ner och prata med dom så får vi se. Han kanske är som vår katt, ute och fjäskar på alla ställen som är intresserade.



Kommentarer
Postat av: mammakero

Det låter som den vill byta familj. Katter kan få såna idéer om de inte trivs hemma. Precis som vår grannkisse Ada!

2009-05-31 @ 21:23:01
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

Det verkar bäst att prata med ägaren. Man vill ju inte ha in en katt full med fästingar...

2009-05-31 @ 21:24:50
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0