Barndomskamrater

Hade P och E här i lördags efter kursen. Det innebar ju så klart att det blev en intensiv dag. Men otroligt kul. När vi växte upp bodde vi i samma svale. Eller trappuppgång... E bodde en trappa upp, jag två och P och P längst upp. I omgångar umgicks vi fram och tillbaka under uppväxten. P d.ä. bor nu inte i Sverige men jag tycker att det är skitkul att P d.y., E och jag träffas ibland.

Fördelen med gamla kompisar är att man inte behöver göra sig till. Dom vet hur jag är, jag behövde inte bry mig om storstädning eller annat oväsentligt. Även om jag faktiskt mutade barnen till att städa undan det värsta tills jag kom hem.

Kvällen gick otroligt snabbt. Vet inte vad som hände. Ser fram emot när P d.ä. kommer till Sverige och hela konkarongen kommer och knör sig in i vår gäststuga. Sju översovande pers i min lilla stuga. Det blir inte lätt för dom. Men det blir förhoppningsvis kul.


Kommentarer
Postat av: helga

Det stämmer det där med att man inte behöver göra sig till med gamla kompisar... härligt!

2009-03-10 @ 09:21:40
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Pdy

J,J,S,T alltså barnen Dy, Dä, Dm och pojken. Sedan har vi de vuxna Pdä,Fdm o Pdy som ska hälsa på. Ska bli SDK!

Kram!

2009-03-10 @ 20:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0