Utvisning

Jag blev så förbannad i tisdags när jag satt och slötittade på morgontv. Dom berättade om en svårt Parkinsonsjuke nigerianske mannen som skulle utvisas till Nigeria. Han är så dålig att han inte kan gå, knappt sitta. Han kan inte få medicin där, han klarar inte ens att dricka ett glas vatten. Och honom tänkte Sverige utvisa och också skylla på "lagen". Man får inte bli så insränkt att man inte kan se till individer, jag förstår inte hur folk tänker.

Igår kväll hörde jag om honom igen. Han hade blivit skickad till Nigeria men dom vägrade ta emot honom. Dom har ju, precis som den svenske läkaren sa innan, inga möjligheter att hjälpa honom. Så nu är han tillbaka i Sverige igen. Låt honom nu för jösse namn få vara här i lugn och ro den tid han har kvar.

Kommentarer
Postat av: Helga

Ibland har vi med folk ombord som utvisas: De åtföljs av polis. Vi vet ju aldrig vad som hänt innan - men det känns ofta väldigt sorgligt...

2009-06-04 @ 18:43:02
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Fy vad hemskt! Hoppas verkligen att han får vara kvar här nu och få den hjälp han behöver.

2009-06-10 @ 21:33:27
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0