Botaniska trädgården

När vi bodde i Göteborg för evigheter sen åkte maken och jag med jämna mellanrum till Botaniska och tog en promenad och en fika. Det här gjorde vi oavsett årstid. Att sitta på fiket med varm choklad med vispgrädde mitt i smällkalla vintern var mysigt även om det inte var mycket att se utanför.

Det har varit lite tunt med det de senaste åren så idag tyckte vi att vi skulle göra ett nytt försök. Man kan ju lugnt säga att vi inte var ensamma om den idén. Det tog ett tag innan vi hittade parkering men på fiket fanns det rätt många bord. Måste dock säga att jag blev lite besviken. När jag var där som oftast fanns det mycket godare fika, hemgjorda saker. Idag var det samma Delicatogrejer som på alla andra ställen.

Vi gick också en sväng och letade efter mitt favoritträd. Näsduksträdet. Jag fick ett sånt av maken för några år sen men det klarade sig inte i vår trädgård. Jag var glad att detta blommade även om det var i sista minuten. Eftersom bilden är tagen med mobilen är det inte världens bästa kvalitet.


Kommentarer
Postat av: Helga

Det där trädet läste jag om i någon tidning - vad läckert att ni fick se det live så att säga. Synd att de fått sämre fikabröd - delicatoförpackningar är ju inte alltför kul...

2009-06-14 @ 20:08:40
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Maria

rosencaféet i trädgårdsföreningen är mysigare.. iaf var det så 06

2009-06-14 @ 21:27:44
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Catta

Ja, visst har fiket blivit mycket tråkigare!

2009-06-17 @ 23:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0