Indien

Under en längre tid har jag haft en dragning åt Indien. Jag har velat åka dit i flera år och speciellt när jag fyllde 40. Men så blev inte fallet. Det är inget som lockar nån i familjen. Tyvärr.

Nu håller jag på att läsa två böcker, båda utspelar sig i Indien och det gör ju inte min längtan mindre precis. Den ena är tegelstenen Shantaram (944 sid) som handlar om en kille som efter att ha rymt från fängelset försöker göra sig en vardag i Bombay. Den andra är En familjelägenhet som handlar om en indisk familj. Båda två mycket bra än så länge.

Jag måste komma iväg. Snart. Fast samtidigt måste jag ju säga att med en Egyptenresa på gång i februari och en Teneriffaresa i mars så låter det lite hagalet att även börja planera Indien. Trots att jag inte vill får det nog vänta ett tag. Om inget oförutsett händer. Hoppas kan man ju alltid.

Kommentarer
Postat av: helga

Så mycket resor på gång!! Härligt!



Drömma om nästa kan man väl ändå göra - det är ju halva nöjet.

2009-01-20 @ 08:58:13
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: lena

Jag drömmer om resor hela tiden!!

Jag åker till Gran Canaria nästa onsdag,det är en jobbresa fast vi har ganska mycket fritid:)Måste ju kännas helt underbart att åka på två så täta resor:)

Indien skulle inte vara fel att göra ett besök till

Ha det bäst, kram lena.´

2009-01-20 @ 12:27:09
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Ge inte upp drömmen om Indien, någon gång kommer du säkert att åka dit! =) Kram

2009-01-20 @ 19:47:11
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0