Ordval

Ramlade in i en diskssion med några elever idag. Kanske inte världens bästa samtalsämne men jag blev lite intresserad över hur dom resonerar.

Egentligen var det diktskrivning, dom hade fått se och höra den lysande Bara ben och skulle försöka skriva en liknande alliterationsdikt (på tio minuter). Några elever ville skriva på bokstaven S och satt och pratade om vilket ord som var värst att kalla någon, slampa eller subba. Dessa elever röstade på slampa medan jag helt klart tycker att subba är värre.

Jag vet inte, egentligen kanske det rör sig om grader i helvetet? Pest och kolera?




Kommentarer
Postat av: mickis

ååå så din hund gillade oxå mormor... Ja hemma hos "våran morfar & mormor" vet jag att man blir rejält bortskämd både på sparad kycklinglever, leverpaste, mm sam kel, lek & massor av bus ideras trädgård.. Zingo blir så glad att han skriker när han träffar dem... kul!



B B B BRA han är Clas ERiksson Galenskaparna.. Han är härifrån bytheway ;)



ha en finfinkväll

2009-02-19 @ 21:40:36
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Helga

Det är absolut lika illa.



Sist min dotter spelade match i Stockholm blev de kallade hora under matchen av motståndarlagets spelare - rätt så otrevligt! Vi bönder är inte vana vid det.

2009-02-20 @ 09:55:15
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0