Komplimanger

Jag fick en utmaning häromdagen. Jag skulle, liksom många andra, krama två personer och le mot tre. Att le mot tre var inga problem men däremot klarade jag inte att krama två (jag räknade inte familjen). Jag tror att det delvis var utmaningens "fel". Att bara hoppa på och krama nån är inte min grej, däremot kramar jag gärna folk. Många gånger och ofta men då ska det vara under andra omständigheter.

Att le mot folk gör jag ofta, skulle kunna säga jämt. Ge komplimanger gör jag också men då ska dom vara ärligt menade. Jag kan inte ge nån en komplimang för t ex en tröja som jag tycker är ful. Det här brukar dock inte vara nåt problem. Man kan alltid hitta nåt hos folk som man gillar (om man nu nödvändigtvis vill ge en komplimang, det är ju inte heller ett måste).

Däremot har jag upptäckt, främst hos killar, att dom kan bli lite stressade i början när jag ger dom komplimanger. En gång var det en kille som nästan undvek mig. Jag tror att han trodde att jag försökte stöta på honom, den stackaren. Nu har han vant sig.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Komplimanger är det inte alla som kan ta. Jag kan heller inte "ljuga" för att göra någon glad. Då säjer jag inget istället!...

Japp, postis är jag sedan massor av år.... :)

2009-02-04 @ 18:00:39
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Superhärlig inställning, jag ler t.o.m åt folk som jag tror ler mot mig men oftast är det nåt annat som pågår;-)

2009-02-04 @ 18:29:37
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Helga

Så borde vi alla tänka varje dag!! Däremot tror jag just det där med kramarna kan kännas lite too much för många. Le är lätt - det gör jag ofta!! Nu också :)

2009-02-05 @ 10:00:37
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Fru Pusselbit

Att le är så mycket lättare att röra vid folk. Vi svenskar är väl mer vana att stå någon meter ifrån varandra... ;)

2009-02-06 @ 15:34:23
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0