Hemma igen

Hemma igen med blandade känslor. De sista dagarna började det bli för mycket där nere. Det gick väl an så länge vi var på hotellområdet men i längden blev det jobbigt när dom försökte slita in oss i affärerna och erbjuda oss kameler, får, kycklingar och affärer i utbyte mot döttrarna.

Däremot kommer jag sakna det fantastiska snorklandet. Alla dessa fiskar som fanns precis överallt runt oss när vi gick i vattnet, jag kommer även sakna att ta en kall öl en varm dag, att ligga på stranden och läsa en bok, att sitta på kvällen och ha det mysigt och hinna umgås för en gång skull.

Mest av allt kommer jag sakna solen! Nu har jag i alla fall haft mitt samtal med henne och insett att hon inte alls försökte dumpa mig då för några veckor sen när jag trodde det. Ett missförstånd helt enkelt. Hon kommer snart hit också.

Jag har hört att folk påstår att vi som bor i Sverige inte "kan" klara oss utan årstider, att vi hade tyckt att det var för tråkigt och enahanda om vi skulle bo i ett land där det är sommar jämt. Men icke sa Nicke. Det tror inte jag. Jag tror att jag mycket väl skulle kunna tänka mig att bo i ett varmt land jämt (om resten funkar så klart). Det finns nog inte mycket som jag inte tycker om som att frysa.

Kommentarer
Postat av: Helga

Välkommen hem!! Vad skönt det måste ha varit med ett avbrott!! Solen skulle jag gärna se mer av också. Kanske inte sommar jämnt men iaf lite säkrare sommar och mer vår :)

2009-02-18 @ 12:52:38
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: M

Jag var ute i hamnen idag och gjorde ett fotojobb. -20 och halv storm. Jag var sjukt påklädd men lika förbannat fryser jag fortfarande! Det går genom märg och ben och man blir aldrig varm igen! Och den enda sol jag ser fram emot är den i Göteborg i påsk! Jag dör om det blir snö ETT ÅR TILL en påsk i götet!

2009-02-19 @ 18:21:03
URL: http://www.vk.se/nordmaling/?showblog=346
Postat av: Fru Pusselbit

Välkommen hem till kylan! ;)



Jag skulle inte ha något emot att bo på ett varmt ställe året om. När jag var yngre var det ibland skönt med vinter, speciellt om det var riktigt kallt... men nu är det sol och värme som gäller för hela slanten!! =)

2009-02-19 @ 23:37:17
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0