Gun

Kollegan Å berättade igår att han varit på föreläsning. Föreläsaren berättade då att att när han kom till Sverige och började i skolan så fick han en lärare som hette Gun. Hon presenterade sig väldigt tydligt: Jag heter Gun.

Grejen var bara att på hans hemspråk betyder Gun snopp. Läraren fortsatte med att säga: Kan du säga Gun? Det bar honom så klart emot, han hade ju fått lära sig att man inte säger såna ord.

Hur som helst så lärde han sig mer svenska. Han lärde sig singular och plural: en stol, flera stolar osv. Allt gick bra. Åtminstone till den dagen han träffade skolans vaktmästare. Han hette Gunnar...

Kommentarer
Postat av: Christina

Ha,ha,ha! Vad roligt! Inte lätt med svenska språket.

Kram C

2009-02-26 @ 18:26:11
Postat av: Mickis

Hahaha svenskan är inte alltid så lätt...



Jasså du har oxå dåligt lokalsinne..:-P

Maken tyckte min bedrift var helt obegriplig.. Men så var han ju inte med heller... Hihihi

2009-02-26 @ 19:06:40
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hahaha!

Jösses vad bra!



Halvvägs uppe i norr, där jag kommer ifrån så säger vi fetta ost till fetaost. Ibland förkortar vi det bara till fetta. Här i Borås och på landet runtomkring så betyder fetta någonting helt annat!

Man sätter dit ett i istället för ett e..

Ni skulle ha sett allas miner när jag och Lars var på ett sommarkalas där det serverades sallad med denna ost. Jag säger högt och tydligt "Kan du ge mig lite mer fetta!?"

2009-02-27 @ 08:40:56
Postat av: Helga

Kul - nu kommer jag alltid att tänka på denna historia när jag träffar Gun ;)

2009-02-27 @ 09:09:09
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: sweetmama

Ha ha vlken kul historia ;o)

2009-02-27 @ 21:49:32
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mammakero

HAHAHA!!! Det var bra! Klart att han inte sa Gun eller senare Gunnar...

Det är som om Åsne Sejerstad skulle gifta sej med Brad Pitt...

2009-03-01 @ 19:53:24
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0