Social helg

Var nåt alldeles väldigt social i helgen. Mer än jag brukar. På fredagen hade vi några kompisar hemma på middag. Mycket trevligt. På söndagen var vi hos grannfamiljen och tjuvstartade med julmaten. Också det var trevligt.
Och i lördags var jag på tjejmiddag. Det var hemma hos en rätt ny bekantskap och med folk jag aldrig tidigare träffat. I början var det lite stelt men samtalet kom igång rätt fort ändå. Den här kvinnan jag var hos propsade också på att vi skulle dansa "stakdansen". Det gör man på sätt och vis på samma sätt som på midsommar fast man sätter en ljusstake (helst rätt hög) med levande ljus i. Runt den dansar man sen för att få ett bra fruktsamt år. Det gjorde vi allihop så det stod härliga till. Kan tänka mig att införa den traditionen på vintersolståndet. Ska se om jag får med barnen på det. Kan bli svårt...
I lördags dansade vi i alla fall till den här låten. Fungerade mycket bra. Dock hade vi inte likadan klädsel.




Kommentarer
Postat av: Daniel

En av mina favvolåter!



Dansar me!!!

2009-12-15 @ 18:59:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Helga

Härligt med många vänner och fester och mat och dans. Jag gör som Daniel coh dansar med...

2009-12-16 @ 08:52:53
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa

Dansa blir man glad av :D

Om vi skulle införa lite mer dans på jobbet?

2009-12-21 @ 13:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0