Matlagning

Det här med att laga mat är inte riktigt min grej. Jag blir lika överraskad varje dag när jag inser att mat måste lagas. Igen. När barnen var små var det så klart riktigt nödvändigt men nu är det ingen ordning alls. Inte på vardagarna i alla fall då maken sällan är hemma och gör en insats. På helgerna händer det att vi faktiskt sitter alla och äter samma mat på en gång.

Jag skulle tro att jag antingen svälter ihjäl eller lever på hämtmat efter barnen flyttat hemifrån. Eller så får jag ta upp kosten från när jag flyttat hemifrån. Spagetti med ketchup. Jag lever ju, trots allt, än.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det trist med vardagsmaten. Min man brukar säga att man skulle ersätta maten med ett näringspiller... det är väl inte idealiskt, men ibland skulle det vara smidigt...

2009-04-19 @ 20:13:06
Postat av: mickis

hatar oxå att göra vardagsmat... på helgen kan det vara lite roligare att laga mat, göra ngt extra gott.. Men vardagar.. nää inte kul



Spagetti & ktchup.. Vilket bra middagstips.. Ska jag genast testa.. =D

2009-04-20 @ 13:34:49
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Laga mat är inte min melodi heller.

Som tur är så gillar min make att laga mat, så därför har vi lagad och GOD mat på bordet varje dag...!

2009-04-22 @ 18:17:17
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0