Festfixare?

Jag har aldrig sett mig själv som en festfixare men nu har jag, av nån anledning, fått den rollen. Inte för att det varken är så stora eller många fester som ska planeras men ändå.

På torsdag invaderas vårt hem av tre av mina gamla kompisar med familjer, totalt elva personer. Nu ska bara sju av dom sova över i min microstora gäststuga så det ska nog lösa sig. Jag har ju trots allt två sängar där...

Dessa gäster har i alla fall den goda smaken att bjuda in sig själva. Det gör det ju mycket enklare.


Nästa firande blir när äldsta dottern fyller år. Hon ska ha fest om två veckor men har inte tänkt vare sig på inbjudningar eller på nåt annat. Ändå är det hon som propsar mest på ett stort firande. Hon misstänker att hon är i London när hon nästa år fyller 20 så hon vill ta igen det redan nu.


Efter det kommer hennes studentfirande. Dessa två tilldragelser kan man av förklarliga skäl inte slå ihop. Många av hennes kompisar tar ju sin student samma dag och skulle då inte kunna komma.


Som tur är är jag rätt ledig för övrigt. Eleverna har sin betygsstress vilket så klart påverkar mig men på kvällsjobbsfronten är det lugnt, så lugnt.


Kommentarer
Postat av: Helga

Mycket fester på gång. Kul och stressigt...



Vi ska "bara" ha en konfirmation i sommar.

2009-04-27 @ 12:37:54
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: mickis

Vet du, jag tror du är en suverän festfixare :)



Lycka till!



2009-04-27 @ 13:25:08
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

När någon tar studenten här i vår lilla stad, så är det ett MEGA stohej utan dess like! Vi hade älsta dotterns student fest i vår trädgård. Vackert och varmt väder, massor av folk överallt och inget blev som vi tänkt oss... Fast jag tror alla hade det bra, det var bara jag som hade min värsta värk period i axlarna. Dagen efter festen hade jag sån värk att jag trodde jag skulle dö...

2009-04-27 @ 20:50:45
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0