Om pappa ville ge jag...

Mamma sjöng alltid en liten sång för söstra mi och mig när vi var små och jag har nu de senare åren sjungit den för mina barn, dom har inte varit odelat glada för det, dock.

Igår på Doobidoo så visades den låten. Helt underbar. Jag tänkte klippa in den här från Youtube men kan inte hitta den där. Så tyvärr, missade ni det igår så har ni verkligen missat nåt. Eller passa på att ta reprisen.

"Om pappa ville ge jag en femöring, vet mamma.
Då skulle jag bli så glad, så glad, så glad.
Då skulle jag köpa så mycket med detsamma
ja jag skulle köpa allt vad jag vill ha..."
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag såg det igår, och det väcker mina barndomsminnen. Vad hette programmet då? Var det Småstad? Flickan är ju så söt när hon sjunger. Kram!

2008-09-20 @ 09:45:22
Postat av: lena

Jag såg det, jag satt med tårar i ögonen, hon var bara för söt. Ha det så fint idag kram lena.

2008-09-20 @ 10:34:46
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Rospiggen

Det där var en ny sång, den har jag inte hört förut. Tänk om man fick mycket för en 5-öring :) Aha, HXA, det var ju kul ju!

2008-09-20 @ 12:14:46
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Gudrun

Hej!

Du, den här söta sången sjöng min mamma för oss tre flickor när vi var små för ingefär 60 år sedan! Jag letar efter hela texten!

'Ha det bra!

Gudrun

2010-01-09 @ 12:41:57
URL: http://htp/www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0