Vart tog strukturen vägen?

Jag har alltid haft bra struktur när jag har hållit kurser. Jag tycker det är viktigt att vara ordentligt förberedd, så klart. Men när min meditationskurs startade i höstas hände nåt. Jag snurrade till det nåt så vansinnigt med att lämna fel adress och byte av dagar och allt möjligt. Det blev bra ändå, som tur är.

Igår var det dags för ny kurs. Dagen började med att mobilen inte ringde men det var rätt lugnt ändå. Jag tyckte jag hade gott om tid. Strax före kl 9 ringde en av deltagarna och sa att hon skulle bli lite sen. Hon var tvungen att möta upp sin son kl 10 men skulle komma 10 över istället. Jag som precis var på väg in i duschen tänkte "Tio? Kursen börjar ju elva?". Ut och kolla. Jodå, på hemsidan står det elva. Jag kollade för säkerhets skull även påminnelselapparna jag skickat till deltagarna. Och jodå, där hade jag skrivit kl 10...

Det var ju bara att kasta sig in i duschen, packa klart bilen och ge sig av. Frukost var bara att glömma. Jag var på plats tjugo i tio, rätt bra jobbat ändå med tanke på att jag har 25 minuters resväg till lokalen. Då kom dom första precis. Alla utom en kom faktiskt kl 10, den stackaren fick jag ringa och meddela tiden för. Hon trodde så klart att det var kl 11, eftersom det var det som var sagt först.

Jag undrar varför det blir så här nu? Är det för att jag ska fatta att det blir bra även utan hjärnkoll? Eller är det för att jag är mer än lovligt ostrukturerad? Eller för att min hjärna är full av andra saker? Jag gillar det inte i alla fall. Inte ett dugg.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Hmmm 'funderar'

Det var nog bara en tillfällig svacka..! 'tror'



Ha en härlig söndag!

2008-10-26 @ 10:06:35
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Helga

Usch, sånt där är jobbigt! Nu blir det bättre koll till nästa gång.

2008-10-26 @ 10:29:16
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Fru Pusselbit

sådant där är fruktansvärt jobbigt, för det innebär en viss stress, som man skulle slippa i vanliga fall... hoppas att det blir bättre framöver! =) Kram

2008-10-26 @ 11:51:12
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: mammakero

Usch!! Det låter som ens värsta farhåga inför alla kurser fick liv och blev verkliga ju!!

Järnkoll i all ära, men det kan blir lite för mycket av den varan oxå! Ostrukturerat? Det stämmer alls inte med min bild av dej.... En dipp? Pga en massa stress? Helt möjligt faktiskt!

2008-10-28 @ 16:56:07
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0