Varför inte sova?

Varje tisdag när jag är ledig inbillar jag mig att jag ska sova länge och bara ha det skönt. Jo, tjena. Nästan varje tisdag går jag upp med barnen (vilket jag inte behöver, det gör ju maken ändå) och sen är jag uppe. Jag inbillar mig vidare att jag ska lägga mig en stund på dagen men det blir inte heller av.

Idag på dagen hämtade jag äldsta dottern och vi åkte och handlade. Jag måste ändå säga att jag har lyckats lite grand. Hon lyssnar inte alls så mycket på Kent längre och hon har hittat en låt med Winnerbäck som hon tycker är bra. Den där ångestlåten jag skrev om för några dagar sen.

Idag när vi skulle åka hem och vi satt och lyssnade på den i bilen tänkte jag fel. Han sjunger: "Det är som att dansa med en myndighet" men jag tänkte på att dansa med kylskåp. Det har man ju gjort en eller annan gång i sitt liv...
Dottern tyckte i alla fall att detta var kul och höll på med olika varianter sen. Dans med frys och allt  möjligt. Jag har sagt det förr och säger det igen. Hon har ingen humor.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hi,hi! Ni verkar ha kul ihop. Kram!

2008-10-21 @ 21:59:08
Postat av: Fru Pusselbit

Känner igen det där med att vilja sova! Dessutom verkar du och din dotter ha riktigt roligt tillsammans ;D

2008-10-22 @ 00:34:48
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Mickis

Hmmm 'känner igen' Är oxå uppe med 'barnen'/ungdomarna på morgonen fast jag 2 dar/v kunde ligga kvar och dra mej... Kanske har med kontrollbehov att göra... 'skrattar'

Din dotter har kanske ärvt sin humor av sin mamma...?

Ha en skön lillelördag!

2008-10-22 @ 08:08:17
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Helga

Jag går också alltid upp med barnen eftersom jag är borta mycket vill jag träffa dem när jag kan...



Kul ni hade där i bilen ;)

2008-10-22 @ 08:25:08
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Rospiggen

s Dansande kylskåp är ganska stela :) Men knäppskalle där! Jag hade absolut legat kvar i sängen :-)

2008-10-22 @ 20:37:54
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0