Trötthetsbacillen borta?

Nu verkar det ha vänt. I alla fall för mig. Jag har fått tillbaka min ork och ser fram emot kvällens After work riktigt mycket. Jag har sagt det förr men säger det igen, jag gillar verkligen mina kollegor. Ska bli kul att få sitta och prata lite i lugn och ro.

Barnen är dock inte riktigt botade än. Yngsta dottern ska jag nog skicka till vårdcentralen för ett hb-test. Hon var hos skolsköterskan men där fanns ingen sån maskin. Är inte det konstigt, då? Det gör vår sköterska på vår skola. Till och med på oss lärare när vi ber om det.

Hon är för övrigt en rätt otrolig person. Hon tar blodtryck på halva personalstyrkan, vet inte om högt blodtryck är en "bonus" för lärare? Många har det i alla fall. Hon opererade mig när jag hade en grej som skulle bort, hon tar hand om oss likväl som eleverna.
Dessutom har hon mc-kort. En kvinna i min smak.

Klart man måste slåss emot höstens tristess och tråk-trötthet. Annars låter man ju hösten vinna och det tänker jag inte göra.


Kommentarer
Postat av: Helén

Skönt att du känner dig lite piggare igen, det är verkligen jobbigt när man drabbas av sån där förlamande trötthet!

2008-10-02 @ 20:43:21
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Postat av: Helga

Skönt att du piggat på dig!! Hoppas de andra gör detsamma snart!

2008-10-03 @ 21:30:57
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0