Sommar-/vintertid

Jag tycker inte att en endaste liten timme ska vara så svår att ändra om i kroppen men det är det. När det framåt vårkanten blir sommartid har jag svårt att ställa om mig. Det känns som om klockan ringer mitt i natten när det är dags att gå upp och det tar nog närmare två veckor innan jag är helt inne i den "rätta" tiden.

Nu är det vintertid. Det innebär att jag vaknar av mig själv mitt i natten. I morse vaknade jag kvart över fem, trots höstlov, och låg vaken tills makens klocka ringde kl 6. Då gick vi upp, sjöng för födelsedagsbarnet och sen åkte maken till jobbet. Äldsta dottern gick och la sig igen och jag började baka bullar. Inte så illa ändå.

Jag kan förstå att det är en omställning när man åker bort och får fler timmars skillnad. Jag kan köpa att jag hade lite svårt med tiden några dagar när vi åkte till Thailand och USA men EN timme? Det är ju löjligt. Jag undrar hur Helga klarar sitt jobb. Kanske inte så långa turer? Eller vänjer man sig?

Kommentarer
Postat av: Fru Pusselbit

Jag tror att de flesta har problem med det, eller så är det att problemen blir större ju äldre man är... ;)

2008-10-27 @ 22:45:11
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Helga

Jag har nog vant mig med skiftarbete i över 20 år. Det kan vara jobbigt när man jobbat morgnar och sedan ska jobba kvällar. Som tur har jag som mest 2 timmars tidsskillnad på mina flygningar.



2008-10-28 @ 11:49:12
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0