After work

Igår var det då alltså after work på jobbet, i alla fall i vårt lag. Först blev det bowling där B och P slogs om vinsten (som P skänkt) men det visade sig att P och Å också ville vara med i den kampen. B vann till sist med 132 p, Å och P hade 131 och P 129. Jämt.

Efter åkte vi till Brasseriet för att äta lite. Där satt hela Kalmars supportergäng och drack öl och skrålade högt inför matchen som dom hade i Borås. En lugn kväll annars. Mycket trevlig.

Jag undrar vad det är som gör att många män, främst män i alla fall, inte kan bara spela lite spel för nöjes skull utan att det blir tävling av det. Nu var det inte alla män som hoppade på bowlingtåget men fyra av sex, och ingen av det andra könet. Där spelades det för att det var roligt.

Kommentarer
Postat av: lLenal

Ja visst är det så att män oftast får den där tävlings instinkten när det gäller men jag har ju alltid varit lite pojk/flicka så jag blir ju också lite sån när det gäller hehe. Spela spel med maken och barnen här hemma brukar alltid bli en kamp på liv och död :). Ha det bra så länge kram Lena

2008-10-03 @ 13:19:39
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! kanske för att de är män :-)tittar man på små pojkar är de också väldigt tävlings inriktade.Vad det beror på,har ingen aning

Ha en bra dag//Anna-Carin

2008-10-03 @ 13:48:21
Postat av: lLenal

Jag tror att det få bli Arn eller Den andra Systern Boleyn.Den är det premiär på idag.

Må gott, kram lena.

2008-10-03 @ 16:20:48
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jodu, nog blir det tävling så fort jobbet ska bowla! Fast det bara är tänkt att vi ska ha en kul stund ihop på fritiden!! Själv är jag inte särskilt bra på att bowla, men det kan inte hålla mej borta från banorna...!! Hehehe!

Ha en härlig helg!

2008-10-03 @ 19:18:17
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Det är nog för att kvinnor och fruar är ett substitut för mamma, i väntan på det där. Medans den undrande mannen vill göra något grabbigt, något riktigt och fylla förvirringen med en känsla av seger. En öl efter det, med grabbarna. För vi vet vad det handlar om. Livet. Fastän vi inte har en aning.

Det är just därför det är så skönt.

En hand på axeln, en förklaring, omöjlig att tyda, men ändå så glasklar.



(Detta om männen är berusade)





hah, Oj vad provocerande. Och oj vad....ja,

2008-10-03 @ 19:28:51
Postat av: M

Utan att lägga mig i debatten ska jag berätta va dotttern sa igår. Vi var på 50-årskalas och hon var toastmaster tillsammans med en klasskamrat och skulle hålla kalaset. Vi blev indelade i lag och skulle välja ut en person som skulle utföra ett hemligt uppdrag för laget. "Ni får ta vem ni vill utom min mamma" sa dottern. Okej, och varför inte det uindrade förstås alla. "Hon är FÖR tävlingsinriktad" svarade dottern gravallvarligt.

Uppdraget handlade förresten om att öppna en sån där omöjlig förpackning med en ficklampa i, som sen skulle sättas ihop och lysas med. Först klar vann. Jag hade garanterat slitit loss en eller ett par tänder när jag hade bitit upp förpackningen för att vinna...

2008-10-05 @ 14:50:00
URL: http://www.vk.se/nordmaling/?showblog=346

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0