Hundutställning

Träffade en kompis på en hundutställning idag. Det var första gången sen jag hade hund som jag var på utställning tror jag. Kaoset var som vanligt. Hundar blev kammade, klippta och slitna i. Det var skällande och bråkande och mycket stress i luften. Då var det härligt att se kompisens mminibullterrier som lugnt satt i mattes knä. En ras som inte flängs runt med som med många andra hundar.
Han slutade dessutom som BIM så kompisen var mer än nöjd. Och jag var rätt nöjd att jag inte är i utställningscirkusen.

Kommentarer
Postat av: lena

Jag har sagt länge att vi ska testa en gång och ställa ut våran vovve men det har inte blivit av.

Kan tänka mig att det är väldigt stressande både för vovvar,mattar och hussar:)

Sov gott, kram lena.

2008-11-23 @ 22:39:51
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Vad roligt! Vi har aldrig ställt ut Zingo. Han är ju en 'rondellhund' en blandras och får isf ställas ut på specifika blandrasutställningar. Kanske provar vid ngt tillfälle. Men för mej är han Bäst ändå:-P Ha en kanonfin måndag! Kram

Vår rondellhund är inte utställd. Men jag kanske testar en 'blandrasutställning' vid tillfälle. Men för mej är han Bäst ändå. No.1

Ha en skön måndag!

Kram

2008-11-24 @ 07:27:49
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Mickis

Konstigt inlägg... Som försvann och dök upp igen...

Det skrevs ej för att jag tror du är 'trög' hahaha

Men nu kan du inte missförstå mej iaf;-)

2008-11-24 @ 07:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0